خوردن یا نخوردن صبحانه

-1
0

سلام دوستان عزیز. من مدتهاست سوالی برام پیش اومده دوست دارم نظرات شما رو هم بدونم. سوال من اینه که تو تمام مقالات علمی دنیا اهمیت مصرف صبحانه ذکر شده و نخوردن صبحانه رو یکی از عوامل اصلی سوخت و ساز پایین اعلام میکنند. اما در دوره تناسب فکری مطرح میشه که لزومی به خوردن صبحانه نیست و میشه تا زمان گرسنگی صبر کرد. این دو خیلی متناقض هستند به نظر شما کدوم اصولی تر هست؟ این طرز خوردن غذا بی نظمی تو زندگی ایجاد نمیکنه که هر وقت گرسنه شدیم بخوریم. بهتر نیست که صبحانه بخوریم اما به قول استاد که تاکید میکنند سیر شدید نخورید کم بخوریم. و اینکه اگر خوردن دمنوش های لاغری خانگی برامون سخت نباشه و از خوردنش لذت ببریم اشکال داره مصرف کنیم که به سوخت و سازمون هم کمک کنه؟ ممنون میشم همفکری بدید.

  • الهه پرسیده شده 3 ماه قبل
  • آخرین ویرایش 3 ماه قبل
1
0

بدن ما احتیاج به چیزی که سرعت سوخت و سازش و بالا ببره نداره و خودش خودش و ترمیم می‌کنه با یه سرعت مشخص که هیچ چیزی هم نمیتونه این سرعت و بالا پایین کنه و این دمنوشها فقط واسه تجارت خودشون هستش.البته اگه خوشمزه س و دوست داری همینجوری واسه سلامتیت بخوری بخور ولی باورت این باشه که خودت دوست داری بخوری .چون وقتی واسه سوخت و ساز بدنت بخوری توقعت واسه لاغری از خودت بالاتر می‌ره و میگی من زودتر باید نتیجه بگیرم و چون در واقعیت اینطور نیست احساست بد میشه و نا امید میشی و سر خورده.در مورد صبحانه همه ی ما به محض بیدار شدن معمولاً میلی به صبحانه نداریم و یه مدت طول می‌کشه تا بدن کاملا بیدار بشه و میشه بعدش صبحانه رو مصرف کرد .و این روش ذهنیه .وهرکس یک روشی مغزش بهش دستور میده شما میتونی هر دو روش خوردن و نخوردن و صبر کردن تا گرسنگی و امتحان کنید چند روز تا به جواب برسید.خیلیا فقط میوه میخورن خیلیا ویتامین میخورن ولی من خودم یه صبحانه ی جمع و جور میخورم .چون میدونم اگه نخورم ممکنه ریزه خواری کنم تا ظهر به این بهانه که صبحانه نخوردم .شما باید به صدای ذهن متناسبت گوش کنی و فرشته ی درونت.وقتی ذهنت متناسب بشه رفتارتون هم درست میشه و حساسیت هم به خرج ندید و فقط به حرفهای استاد گوش کنید و تمرکزتون روی این روش باشه حتی مقالات علمی و دمنوش و ……..رها کنید و ورودیهای ذهنتون فقط حرفهای استاد باشه تا بهترین نتیجه رو بگیرید و از این شاه به اون شاخ نپرید.شاد باشید و موفق

0
0

من خودم زیاد اهل صبحانه نیستم ولی صبح ها تا از خواب بلند میشدم به صورت عادت اول قرص تیروئید و بعد هرچی که به دستم میرسید رو میزاشتم دهنم و اون رو صبحانه حساب میکردم.
ولی این چند روزه صبح ها احساس گرسنگی رو میسنجم و میبینم که ایا گرسنه هستم که صبحانه بخورم یا نه.و دیروز با کمال تعجب از صبح هیچی نخوردم و از خونه زدم بیرون و ساعت ۲ که رفتم خونه مادرشوهرم سفره پهن کرد و من باز هم گرسنه نبودم و به خاطر احترام یه کاسه ی کوچیک سوپ خوردم به زور.به نظرم طبق نظر متخصصین بدن ما اگر به صبحانه نیاز داشته باشه هم باید از طریق پیغام گرسنگی اون رو به ما اعلام کنه.مثل زمانی که مدرسه میرفتیم و ساعت ۹ و ۱۰ که میشد به شدت گرسنه میشدیم چون اون موقع سر کلاس بودیم و بدن نیاز به انرژی داشت.

0
0

سلام و عرض ادب حضور استاد و دوست عزیزم
صد البته که دید گاه ذهنی اصولی تره
شما در روش به اصطلاح علمی شما ذهنو محدود و ملزم به خوردن صبحانه میکنین که در این روش ذهن محدود و شرطی میشود
و اگر زمانی صبحانه نباشد به هر دلیلی احساس چاقی میکند و ما را به چاقی بیشتر میکشاند و سوق میدهد
شاد و متناسب باشی دوستم???

0
0

سلام و عرض ادب حضور استاد و دوست عزیزم
صد البته که دید گاه ذهنی اصولی تره
شما در روش به اصطلاح علمی شما ذهنو محدود و ملزم به خوردن صبحانه میکنین که در این روش ذهن محدود و شرطی میشود
و اگر زمانی صبحانه نباشد به هر دلیلی احساس چاقی میکند و ما را به چاقی بیشتر میکشاند و سوق میدهد
شاد و متناسب باشی دوستم???

0
0

سلام‌ دوست خوبم‌ من خودم صبح بعد خوردن قرص تیرویید میرم‌پیاده روی بعد اگه گرسنه باشم صبحانه به اندازه نیازم میخورم گلی اگه نیاز نباشه نمیخورم صبر میکنم تا پیام گرسنگی پیدا بشه خودم بعضی موقع تا ظهر چیزی نخوردم مشکلی هم پیش نیومد ولی در مورد دمنوشه ها من دمنوش مصرف میکنم ولی …دمنوشی که خودم‌توخونه تهیه کرده باشم نه بازاری .مصرف میکنم اونم برای آرامش چون حس خوبی بهم میده نه به خاطر سوخت ساز چون یک زمانی همین فکر غلط رو داشتم ولی نتیجه نداشت ولی از زمانی که به صحبت های استاد گوش دادم‌بهتر به نتیجه رسیدم امید وارم همین نتیجه رو بگیرید

0
0

باسلام
دوست عزیز درسته که صبحانه خوردن تو وعده های غذایی از همه مهمتره ولی وقتی صبح از خواب بیدار میشی احساس نیاز به خوردن نداری نباید بخاطر اینکه صبحانه خوردن سوخت وساز بدن رو بالا میبره به زور وعلارقم میل ونیاز بدن بخوریم با اینکار ما ذهنمونو شرطی میکنم و دیگه یه این فکر نمیکنیم ایا بدن من واقعا به این مواد غذایی الان نیاز داره یا نه و فقط به این فکر میکنیم باید بخورم تا سوخت ساز بدنم بالا بره و این وعده ی اصلی رو حتما مصرف کرده باشم وقتی ذهنمونو شرطی کنیم دیگه نمیتونیم به پیغامهای سیری و گرسنگی توجه کنیم و فقط به این فکر میکنیم که باید صبحانه بخورم چون طی روز سوخت و ساز بدنم باید بالا باشه نظر من اینکه چه ۶صبح چه ۱۱صبح هر وقت احساس گرسنگی کردی باید نیاز بدن تو رفع کنی وبه پیغام سیری حتما توجه کنی این نظر من بود امیدوارم مفید باشه براتون

0
0

با سلام به تمام دوستان متناسبم ?خصوصا استاد عزیز?من هر وقت از خواب بیدار میشدم باید سریع صبونه میخورم واگه کمی طول میکشید حالت تهوع داشتم برای همین زود صبونه میخوردم هر چن کم ولی باید میخوردم ولیرتو یه مشکلی قراد گرفتم که باعث شد من نتونم نه اینکه سر وقت بلکه بیش از ده روز نه صبونه ونه وعده های دیگه غذایی بخورم حتی تو این مدت شاید به اندازه دوعده غذا نخوردم ?وهمین شد که این رفتار غذایی من تغییر کنه این باوری که اگه صبونه من کمی دیر بشه حالت تهوع و یا اینکه قند خونم پایین اومده تغییر کنه ???من بیش ۲۳ سال پیاده روی صبح دارم وقبلا پیش از پیاده روی صبونه میخوردم ولی حالا هر وقت گرسنه باشم اگه قبل پیاده روی باسه میخورم وگرنه میرم پیاده روی ولذت میبرم وبعد از اومدنم ممکن ۹ باشه یا بیشتر اون موقع میخورم ولی بازم به اندازه نیازم واین امر باعث خوردن بیشتر نمیشه ??ولی اینکه باعث تداخل در وعده غذایی دیگه نمیشه چون اگه زیاده روی در خوردن نشه شما میتونین وعده ناهار رو با کمی اختلاف میل کنین هر وقت که گرسنه شده باشین و گرسنه شدن غذا خوردن احتیاج نیس راس یه ساعت مشخص باشه

نمایش 7 نتیجه
پاسخ شما
ارسال پست توسط میهمان یا
نام*
ایمیل*